środa, 18 marca 2015

Kosmetyki myjące Alterra o kremowej i żelowej konsystencji

Kiedyś już miałam przygodę z żelem pod prysznic Alterra [klik], pochodzącym z letniej limitowanki, który zły może nie był, ale też nie oczarował mnie jakoś szczególnie. W każdym razie nie na tyle, żebym miała ochotę na zapoznawanie innych kąpielowych propozycji tej marki. Jako, że mam dużą słabość do wszystkiego, co ładnie pachnie (zresztą kto nie ma?!), to nie mogłam oprzeć się pokusie sprawdzenia produktów o woni różowego grejpfruta z kwiatem pomarańczy oraz połączenia pomarańczy z wanilią. Drugim powodem wzmożonego zainteresowania tymi myjadłami była chęć odpoczęcia od całej chemii upakowanej w wielu kosmetykach, których używam na co dzień. Tak więc w koszyku wylądował żel pod prysznic 'Różowy Grejpfrut BIO & Kwiat Pomarańczy BIO' oraz krem pod prysznic 'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO' [post zakupowy].


Pojemność: 250 ml
Cena: 5,99 zł.
Dostępność: dobra - drogerie Rossmann.

Opis producenta:
Krem pod prysznic 'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO': O czarującym, zmysłowym zapachu, z olejem sojowym BIO. Łagodnie oczyszcza i pielęgnuje. Zapewnia uczucie komfortu. Każdy rodzaj skóry wymaga indywidualnej pielęgnacji. Krem pod prysznic Alterra w łagodny sposób rozpieszcza skórę dzięki swojej niezwykłej kompozycji zapachowej zawierającej czyste ekstrakty z pomarańczy BIO o owocowym zapachu i zmysłowo pachnącej wanilii BIO. Roślinne substancje myjące łagodnie i komfortowo oczyszczają skórę, jednocześnie jej nie wysuszając. Olej sojowy BIO i gliceryna roślinna nawilżają skórę i zapewniają jej delikatny wygląd.
 Produkt godny zaufania:
Nie zawiera  syntetycznych barwników, aromatów i substancji konserwujących.Nie zawiera również silikonów, parafiny i innych produktów na bazie olejów mineralnych.
- Tolerancja przez skórę potwierdzona dermatologicznie.
-  Produkt odpowiedni dla wegan.
Żel pod prysznic 'Różowy Grejpfrut BIO & Kwiat Pomarańczy BIO': Orzeźwia, oczyszcza i pielęgnuje. Każdy rodzaj skóry wymaga indywidualnej pielęgnacji. Żel pod prysznic Alterra ożywia skórę i nadaje jej świeżości, a jednocześnie łagodnie ją oczyszcza. Owocowy, ekscytujący zapach grejpfruta powoduje przypływ energii i witalności. Gliceryna roślinna i cenne ekstrakty z owoców różowego grejpfruta BIO i kwiatów pomarańczy BIO czynią kąpiel pod prysznicem inspirującym doznaniem, które pozwala na rozpoczęcie dnia w znakomitej, świeżej formie.
Skład:

'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO': Aqua [woda], Glycerin [gliceryna, humektant; hydrofilowa substancja nawilżająca], Lauryl Glucoside [emulgator; substancja łagodząca drażniące działanie anionowych składników], Glycine Soja Oil *[olej sojowy; natłuszcza, poprawia stan bariery naskórkowej. Substancja estrogenna. W ciąży może wywoływać trwałe przebarwienia skóry. W pierwszym trymestrze może być niebezpieczny dla rozwijającego się płodu], Xanthan Gum [zagęszczacz; zwiększa lepkość preparatu], Vanilla Planifolia Fruit Extract* [ekstrakt z wanilii płaskolistnej; jest źródłoem polifenoli, które działają silnie antyoksydacyjnie, antyrodnikowo i przeciwzapalnie], Citrus Aurantium Dulcis Peel Extract* [ekstrakt ze skórki  słodkiej pomarańczy; ma właściwości ściągające, antybakteryjne, przeciwzapalne, przeciwzmarszczkowe i tonizujące; zawiera wit. A, z grupy B, C/przeciwutleniacz/ oraz kwasy; stanowi źródło naturalnego cytrusowego aromatu], Sodium Cetearyl Sulfate [surfaktant; środek powierzchniowo czynny stosowany w szamponach i płynach kąpielowych; środek silnie pieniący],  Alcohol* [etanol, naturalny konserwant], Sodium Cocoyl Glutamate [ substancja myjąca, powierzchniowo czynna pochodzenia naturalnego, będąca kombinacją kwasu glutaminowego i naturalnych kokosowych kwasów tłuszczowych; aprobowana do stosowania w kosmetykach naturalnych], Disodium Cocoyl Glutamate [jeden z najłagodniejszych środków powierzchniowo czynnych; pochodzące z oleju kokosowego i sfermentowanego cukru; ma doskonałe właściwości oczyszczające i pieniące; jest dobrze tolerowany przez wrażliwą i alergiczną skórę; aprobowany do stosowania w kosmetykach naturalnych], Tocopherol [witamina E; antyoksydant; wzmacnia barierę naskórkową; zapobiega podrażnieniom; wpływa na poprawę nawilżenia skóry; zapobiega powstawaniu stanów zapalnych, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i poprawia ukrwienie skóry; wydłuża przydatność produktu], Helianthus Annuus Seed Oil [olej słonecznikowy; wzmacnia, zmiękcza i wygładza skórę; ma działanie przeciwrodnikowe i przecizapalne],Parfum** [zapach],  Limonene** [imituje zapach skórki cytrynowej], Linalool** [komponent zapachowy, imituje zapach konwalii], Citral** [imituje zapach cytryny], Geraniol** [imituje zapach pelargonii].
* substancje pochodzące z kontrolowanych biologicznie upraw.** z naturalnych olejków.
'Różowy Grejpfrut BIO & Kwiat Pomarańczy BIO': Aqua [woda], Glycerin [gliceryna, humektant; hydrofilowa substancja nawilżająca], Alcohol* [etanol, naturalny konserwant], Coco Glucoside [substancja myjąca; emulgator O/W; niejonowa substancja powierzchniowo czynna.; substancja hydrofilowa, bardzo dobrze rozpuszczalna w wodzie; bezpieczna dla środowiska - biodegradowalna; stabilna chemicznie; niewrażliwa na zmiany pH; łagodna dla skóry i błon śluzowych; łagodzi ewentualne działanie drażniące wywołane przez anionowe substancje powierzchniowo czynne], Xanthan Gum [zagęszczacz; zwiększa lepkość preparatu], Sodium Coco-Sulfate [naturalnie pozyskiwany z kokosa detergent, odpowiednik syntetycznie otrzymywanego SLS'u], Citrus Aurantium Amara Flower Water* [woda kwiatowa z kwiatu pomarańczy /neroli/; działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie, łagodząco, regenerująco, lekko ściągająco, zmniejsza zaczerwienienie, wspomaga walkę z przedwczesnymi zmarszczkami, chroniąc przed rozkładem kolagenu],  Citrus Grandis Fruit Extract* [ekstrakt z owocu grejpfruta; działa kondycjonująco, ściągająco, tonizująco; stanowi źródło aromatu owocowego], Parfum** [zapach],  Limonene** [imituje zapach skórki cytrynowej], Linalool** [komponent zapachowy, imituje zapach konwalii], Geraniol** [imituje zapach pelargonii], Citral** [imituje zapach cytryny]. 
* substancje pochodzące z kontrolowanych biologicznie upraw.** z naturalnych olejków.

Opakowanie:
Kosmetyki znajdują się białych plastikowych butelkach z kolorowymi nakrętkami. Zamykanie (ponownie białe) jest na zatrzask i działa bez zarzutu. Można postawić je "na głowie" i bez trudu wydobyć resztki. Szata graficzna jest zwyczajna, nie zwracają większej uwagi. 

Konsystencja: 


'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO' - kremowa, dość zwarta, produkt dobrze się rozprowadza na skórze. Praktycznie w ogóle się nie pieni, co także przekłada się na niezbyt dobrą wydajność (jednak przy jego cenie można przymknąć na to oko). Dobrze się spłukuje. 


'Różowy Grejpfrut BIO & Kwiat Pomarańczy BIO' - przezroczysty żel, który nie sprawia kłopotów pod prysznicem, daje się rozprowadzić bez przeciekania przez palce i rozbryzgiwania się. Pieni się odrobinę lepiej niż poprzednik, ale piana jest delikatna, ledwie zauważalna. Wydajność także zdaje się być trochę lepsza od wersji kremowej. 


Zapach:
Produkty Alterra mają dość specyficzne zapachy i są to zupełnie inne klimaty niż np. te znane z żeli Nivea z perełkami olejku [klik]. Obydwa jednak uznaję za przyjemne. Wyczuwam w nich owoce cytrusowe, a gdzieś w tle kołaczą się lekko cukierkowe nutki, ale nie przeszkadzają mi, gdyż nie są nachalne. Gdybym miała wybrać faworyta, to ciut bardziej podobał mi się zapach żelu 'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO', który chociaż do końca naturalny nie jest, to jednak tworzy przyjemną pomarańczowo-waniliową kompozycję. 


Działanie:
Oba produkty wywiązują się ze swojej roli i oczyszczają skórę. Nie podrażniają, ani nie uczulają. Krem 'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO' jest  bogatszy o olej sojowy i słonecznikowy oraz witaminę E, a alkohol (etanol) znajduje się mniej więcej w połowie składu, w przeciwieństwie do żelu 'Różowy Grejpfrut BIO & Kwiat Pomarańczy BIO', gdzie widnieje już na trzecim miejscu, natomiast nie zawiera żadnych olejków. Wydawać by się więc mogło, że może działać bardziej wysuszająco niż krem. Na mojej skórze jednak zaobserwowałam coś zupełnie przeciwnego. 


Po zastosowaniu żelu z różowym grejpfrutem skóra nie była przesuszona, ani ściągnięta, nie domagała się natychmiastowego nawilżenia. Była gładka i miękka, oczywiście standardowo aplikowałam po wyjściu spod prysznica jakieś smarowidło. W przypadku kremu 'Pomarańcza BIO & Wanilia BIO' było nieco gorzej. Wiele zależało od warunków (czy kaloryfery szalały, czy aura była bardziej przyjazna) i chociaż na ogól nie miałam wrażenia, że przesusza skórę, to jednak zdarzył się incydent, że czułam delikatne ściągnięcie, a skóra prosiła o nałożenia jakiegoś kosmetyku nawilżającego i natłuszczającego. Nadaje się więc bardziej do cery normalnej. Suchej też krzywdy nie zrobi przy odpowiedniej pielęgnacji (nawet zimą).


Podsumowując: Dla mnie największą zaletą kosmetyków myjących Alterry jest ich skład pozbawiony parabenów, konserwantów będących pochodnymi formaldehydu lub nawet tak popularnego Phenoxethanolu. I jest to z pewnością cecha, która wyróżnia je wśród wielu kosmetyków na drogeryjnej półce, zwłaszcza w tym przedziale cenowym. Fankom dobrze pieniących się produktów z pewnością nie przypadną do gustu, dla mnie nie stanowiło to szczególnej niedogodności. Nie mam także zastrzeżeń co do działania, konsystencji i zapachu. Oba produkty stanowiły przyjemną odmianę i odskocznię od napakowanych chemią myjadeł innych marek, ale nie zachwyciły mnie do tego stopnia, żebym pozostała wierna wyłącznie kosmetykom tej marki i nadal będę się rozglądać za równie dobrymi składowo i niedrogimi kosmetykami pod prysznic.

Używacie czasem kosmetyków myjących Alterra? Co o nich sądzicie? Jakie myjadła o przyjaznym, naturalnym składzie (które nie zrujnują domowego budżetu) możecie mi polecić?

24 komentarze:

  1. Kiedyś miałam alterrową fazę, ale w sumie teraz stwierdzam, że nie lubię zapachów kosmetyków tej firmy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapachy mają swoiste i nie wszytkie mnie zachwycają, chociaż dwa powyższe myjadła miały całkiem przyjemną woń. Na ogół mi się szybko nudzą zapachy produktów pod prysznic i często je zmieniam ;)

      Usuń
  2. nie testowałam ich nigdy

    __________________________
    denim total look
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne :) zapisuje coby nie zapomniec

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Alterry produktów do mycia ciała jeszcze nie miałam i szczerze mówiąc nie wiem czy dam się im skusić. Lubię jak żele porządnie się pienią ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alterra mnie cały czas ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż dziwne, że jeszcze ich nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W żelu chyba bardziej by mi się zapach spodobał, chociaż ja żeli pod prysznic nie używam.
    Mam ochotę na ich żel, który jest jednocześnie też szamponem do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam szampon i odżywkę tej firmy i moje włosy nie zbyt korzystnie reagowały na te produkty ;) może do ciała wypróbuję i może tu się wykażą bo może moje włosy lubią sztuczne składy ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba muszę je kupić i spróbować u siebie, bo nigdy nie miałam a są ciekawe i zawsze myślę, czy by ich nie kupić

    OdpowiedzUsuń
  10. Tanie, a dobre :) Zawsze robię spory zapas będąc w Niemczech.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam jeszcze z nimi do czynienia, ale zachęciłaś nie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę je wypróbować, moja skóra lubi takie delikatne kosmetyki pod prysznic :) teraz np używam głównie mydeł babuszki agafii, też nie robią mi krzywdy. Zdarzało mi się też myć jedynie mydłem aleppo, sporo rzeczy już przerobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tych kosmetyków pod prysznic

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś używałam, czas znów wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tego kosmetyku.... Zapraszam do mnie melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba jeszcze nie miałam nic z Alterry, czas to zmienić, z ciekawości coś chętnie przetestuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przepadam za tą marką :]

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam tych myjadeł, może kiedyś wypróbuję (ten kremowy wygląda ciekawie) chociaż na ogół lubię pieniące się kosmetyki do mycia ciała :)

    Zapraszam na moje pierwsze, urodzinowe rozdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi niezbyt odpowiadają zapachy Alterry.

    OdpowiedzUsuń
  20. Też kiedyś miałam te kosmetyki. Nawet byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie miałam ich jeszcze ale chyba Różowy Grejpfrut & Kwiat Pomarańczy bardziej mnie ciekawi pod względem zapachu :)

    OdpowiedzUsuń