sobota, 5 października 2013

Efektima, AGE - PROTECT maseczka błotna przeciwzmarszczkowa

Dziś pierwsza recenzja w ramach akcji Październik miesiącem maseczek. Już od bardzo dawna, nie stosowałam żadnej maseczki z Efektimy, więc sięgając do moich maseczkowych zapasów, wybrałam błotną przeciwzmarszczkową "Age - Protect" z tej firmy. 


Opakowanie: saszetka.
Pojemność: 7 ml.
Cena: 2,79 zł.
Dostępność: drogerie, m.in. Rossmann.

Skład:

Działanie:

Zapach ma kwiatowy, ale nie przypadł mi do gustu. Nie jest jednak szczególnie intensywny i w trakcie tych 20 minut trzymania kosmetyku na twarzy, zbytnio nie drażni.

 Konsystencja kremowa, produkt dobrze się  ją rozprowadza. Jednak według mnie saszetka wystarcza tylko na twarz i szyję, więc do wydajnych nie należy. Gdybym starała się ją nałożyć również na dekolt, to musiałabym rozprowadzić wyjątkowo cienką powłoczkę, a producent zaleca aplikowanie grubej warstwy. Zrezygnowałam więc z dekoltu, gdyż na tę partię mam inne kosmetyki, a chciałam żeby buzia jak najwięcej skorzystała.
Kolor ma zgniłej zieleni wpadającej w brąz.

Przy zmywaniu nie przysparza większych kłopotów. Początkowo odrobinę się rozmazuje (w tym aspekcie przypomina trochę maseczki glinkowe z Ziai), jednak delikatnie usunęłam ją ręcznikiem papierowym, a potem resztę zmyłam bez problemów ciepłą wodą.

Po nałożeniu maseczki na twarz czuć niezbyt przyjemne mrowienie, nie jest to jednak intensywne pieczenie/szczypanie. Maseczka mnie nie podrażniła, nie uczuliła. Po jej zmyciu buzia była ukojona, rozjaśniona, dobrze oczyszczona, wygładzona, napięta. Szczególnego nawilżenia nie zauważyłam, chociaż producent składa taką obietnicę. Nie przesuszyła jednak cery, ale nie wszystkie zmarszczki spowodowane odwodnieniem skóry zostały zniwelowane. Natomiast ładnie wygładziła inne nierówności, np. zwęziła pory. Buzia faktycznie wygląda na wypoczętą i świeżą. Nie jest to może spektakularny efekt, ale da się zauważyć poprawę stanu cery.

Plusy:
- rozjaśnia,
- oczyszcza,
- koi i uspokaja,
- wygładza,
- napina skórę,
- nie podrażnia,
- nie uczula,
- daje efekt odświeżonej cery.

Minusy:
- słabo nawilża,
- wydajność,
- zapach.

12 komentarzy:

  1. tyle tych maseczek. moja wishlist się zapełnia ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja lista już pęka w szwach o różnych kosmetycznych chciejstw ;)

      Usuń
  2. U mnie też jutro pojawi się jakaś recenzja w ramach tej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś ją użyłam, bo moja mama kupiła 2, a niestety ją uczuliła i wzięłam od niej drugie opakowanie. Mnie też niezbyt przypadła do gustu- na szczęście nie uczuliła, ale tak jak piszesz, prawie wcale nie nawilżyła- a właśnie tego najbardziej oczekuję od maseczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie miałam jeszcze maseczki tej firmy i szkoda, że słabo nawilża

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię maseczek efektimy :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z Efektimy uwielbiam tą maseczką oczyszczającą!

    OdpowiedzUsuń
  7. z Efektimy miałam jedynie maseczkę oczyszczającą i nie sprawdziła się u mnie za dobrze... może kiedyś skuszę się na tą, bo działania ma całkiem zachęcające :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń